pátek 21. prosince 2012

Kamut® - zrno

Nejdřív jsem chtěl napsat jen to, že je to dobrá obilovina a výborně se hodí vařená jako příloha například místo rýže. 



Ale pak jsem si zase řekl, že by to bylo trochu málo a tak jsem začal hledat a našel jsem.



Kamut je druh pšenice a její původ můžeme vystopovat v Egyptě, kde byla zrna nalezena v hrobkách faraonů stará asi 4000 let. Dnes je Kamut nejenom název, ale i registrovaná ochranná známka.


Zrna Kamutu mají dvojnásobnou velikost proti běžné pšenici a vyšší obsah živin - vitamínů, minerálů, aminokyselin, tuků, a obsahuje v průměru o 30% více bílkovin, než pšenice běžná.


Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro většinu lidí citlivých na běžnou pšenici může být Kamut  vynikající náhradou. Ale Kamut  zároveň obsahuje lepek, a proto není doporučen pro osoby trpící celiakií. Nicméně vždy je nutné se poradit s lékařem.


Kamut se pěstuje výhradně v podmínkách ekologického zemědělství. A mimo jiné pšenice dvouzrnka je historicky shodný předchůdce jak pro běžnou pšenici tak pro Kamut.



Více informací najdete na Kamut webu kde jsem čerpal informace. 


Žádné komentáře:

Okomentovat