neděle 13. května 2012

Palačinky - recept na těsto a pečení


Tak jsem dostala přístup na Pepanův blog, abych Vám sem psala svoje recepty. No, tolik jich asi nebude, protože zas tak moc nevařím, ale něco málo, co neumí nebo spíš nedělá Pepe sem dám.

Takže začínáme s palačinkama.

Je to velice jednoduché. Protože u nás se vůbec nenachází mlíko, tak jsem to změnila a používám vodu. Takže na těsto potřebujeme vodu (mléko), hladkou mouku, vejce a sůl. 


Dále potřebujeme mísu, váhu (odměrku) a metlu. Na mouku potřebujeme sítko.


Odvážím si mouku asi 300 g a přesiju ji do mísy. Přidám špetku soli a vajíčka 2. Nakonec zaliji vodou. To vše vymíchám v hladké těsto bez hrudek. Nechám cca 10 minut odpočinout.







Mezitím si připravím pánev, obracečku a já používám olivový olej, ale můžeš použít máslo nebo slunečnicový olej. Záleží na každém. My děláme vše na olivovém oleji, tak mi to nepřijde a hlavně s ním hodně šetřím. Vždy kápnu trošku 1x na 2 palačinky.



Takže, když je těsto odpočinuté a pánev mám rozehřátou s olejem, tak naběračkou naliji na pánev určité množství těsta a pořádně rozliji po celé velikosti pánvi. 


Já mám ráda uzounké palačinky, tzv. crepes, tak dávám těsta opravdu jen tolik, aby mi to pokrylo pánev a čekám do chvíle, kdy se začne palačinka odlepovat ze stran. 


Pak ji jednoduše přetočím a peču z druhé strany. 


Když tímto způsobem udělám všechny palačinky, tak pak už je na každém s čím si je dá.




Žádné komentáře:

Okomentovat